Full fart..

Ja veckorna bara rinner förbi.. I onsdags var jag på bio med Madde och såg för kärleken.. Lite konstig film men lite bra också.. Kul att gå på bio var ett tag sen sist..

I fredags var jag hos pappa på middag och pusselbygge då daniel var på afterwork.. Kom hem nästan samtidigt och tog gen kvällsfika innan jag somnade..

Igår var jag iväg och såg min ena bror möta Djurgårdens 02:or i fotboll.. Min brors lag vann med 2-1.. Dem är duktiga har nästan inte förlorat några matcher.. Sen hem för ombyte innan det var dags att röra sig mot årsta för middag och film hos madde.. Kul att se skillnade på lägenheten nu när renoveringen är klart.. Blev så fint så, speciellt pizzaväggen :)

Idag har jag inte så mycket planer förutom att betala sista räkningarna.. Städa lite och sen bestämma oss om vi ska åka till spanien eller inte..

Gröna fingrar

Igår var vi hos Daniels föräldrar och klippte deras häck och gräsmatta.. Fick två fina halsband som tack för hjälpen och supergod middag.. Fläskfilé med banan och curry.. Daniels morbror med fru dök också upp och stannade på middag.. Trevligt var ett tag sen vi träffade dem..
Mamma kom också förbi en snabbsväng och sa hej..

Fick sms inatt från min söta syster som nu ska vara borta för länge från mig.. Hon hade landat i bangkok vid ca kl6 och hade då nästan 30grader.. Hoppas hon får en supersemester och kommer hem med massa skoj till mig:) Sola tycker jag hon kan strunta i..

Jaha vad ska man nu hitta på tro.. Daniel drog iväg på fotboll och jag har lagat matlådor till kommande dagar innan lön.. Ikväll blir det myskväll med film och ikeapizza..

Nya tider..

Jaha då var semestern över för den här gången.. Har jobbat en vecka nu men det är så lugnt på jobbet så man kan lika gärna vara ledig känns det som.. Men men det ger pengar i alla fall.. Ökar nog nästa vecka när folk kommer tillbaka från semestrarna..

Förr veckan var kanon på Norra med massa bad och solande.. Jezz och jag hann t.o.m med en lite paddlingstur runt öarna.. Vi planerar att paddla en hel helg i höst men först ska vi få tag på nödvändigheter.. Har kollat med pappa som har både tält och stormkök så det är ju kanon.. Nu ska vi bara boka in en helg som passar båda.. Borde kanske boka in lite träning också så man orkar paddla..

Nu räknar man dagarna till lön för efter semestertider ser det inte ljust ut på kontot men men mat har vi så det går ingen nöd på oss inte..

Hoppas ni alla har en trevlig helg.. Snart bär det av till svärföräldrarna för att klippa häck..

Uppvilning

Jaha då är man ute på landet(norra) och vilar upp sig den sista veckan på semestern.. Blev en tre timmars båttur ut igår efter att ha hämtat ut Daniel Way Out West biljett i stan.. Vi spelade spel, fikade och åt lunch på båten innan det var dags att sola lite medans solen var framme.. Grillning på kvällen och massa spel..

Idag har vi pysslat på tomten eller jag har väl inte gjort så mycket men dem andra har:) jag har lekt med barnen och tagit en promenad med mitt hjärta och min guddotter..

Nu har vi ätit middag och solen kom fram igen.. så snart kommer cidern och korten fram skulle jag tro..

Dagsplaner

Jaha vad ska man ha för plan för dagen idag tro?? Daniel, Carro och Stefan har precis åkt mot Sonisphere och jag och Maja är hemma.. Funderar på om man hinner till parken innan det börjar regna..

Jezz och co. kommer snart förbi för att kolla kläder som jag ska skänka bort och hämta lite öl/cider/vin som jag köpte i danmark..

Nej nu tycker Maja att vi ska läsa bok så då är det bäst att vi gör det.. Ha en bra lördag..

Stranden..

Helt otroligt det är sand idag med.. Så nu har jag förberett kaffe och ägg så vi kan ta med äggmackor till stranden.. Men som vanligt är jag den ända som vill komma iväg i tid.. Så nu sitter jag här och väntar på att alla ska bli klara så vi kan åka..

Hoppas på bra väder nästa vecka då man praktiskt taget bor på stranden.. Då ska jag sola som en tok sista veckan på semestern.. Känns som att det gått alledeles för snabbt skulle gärna haft en vecka till men den tar vi senare för en tripp till spanien..

Skansen

Efter att ha stekt en stor hög pannkakor då solen äntligen var tillbaka så gav vi oss av med bil till skansen.. Vi var inte dem ända med bil så det tog ett tag att få parkering men killarna fixade det medans tjejerna solade:)

Nu värker fötterna efter att ha sett alla djuren och Daniel fick en bild på sig och Maja vid DIF stenen. Har precis smällt i oss hallonpaj så nu råder matkoma..

Imorn hoppas vi på mer sol så vi kan åka till stranden..

Hoppas ni har en trevlig torsdagskväll

Solen är tillbaka..

Vakade vid 4.45 för att jag var tvungen att gå på toa.. Lyckades till slut somna om liten besviken då himlen var helt grå och det känndes som att regne hängde i luften.. Men sen vaknar jag 8.40 för att jag igen måste på toa å då lyser solen.. Helt underbart så nu ska jag slänga i mig frukost sen blir det solning på bryggan innan en tur in till stan och sen tillbaka hit ut igen..